• Català
  • English
  • Español

Cercar Notícies

2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010
8 març 2019

Notícies: Models femenins en recerca i innovació per a les alumnes de primària

 

  • El Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) ofereix una nova edició del taller Plantes mutants per a alumnes de 5è i 6è de primària.

 

  • A les portes del Dia Internacional de les Dones, el taller treballa la ciència en clau de gènere i presenta referents científics femenins reals.

 

Bellaterra, 6 de Març de 2019

 

Del 28 de febrer al 7 de març, el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) ha ofert un cop més el taller experimental Plantes mutants a més de 150 infants de l’últim cicle de primària d’escoles vallesanes. Durant aquests sis dies, l’alumnat s’apropa a la ciència de plantes i a la manera de fer científica. El taller, dissenyat conjuntament amb Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), no oblida les qüestions de gènere, i cerca brindar a les nenes l’oportunitat de conèixer investigadores del CRAG en primera persona, presentant models científics femenins actuals.

 

Models femenins en recerca i innovació per a les alumnes de primària

A les portes del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, el CRAG, a través del taller Plantes mutants, segueix  posant èmfasi en les disciplines STEM com a opció per a les nenes. En edats primerenques, els interessos i les vocacions encara no s’han consolidat i les experiències en primera persona contribueixen a modelar-los, de manera que l’alumnat de primària a qui s’adreça l’activitat és clau per treballar aquests conceptes d’igualtat de gènere i d’oportunitats.

 

A l’activitat, els infants han de resoldre un repte plantejat pels professors d’investigació ICREA al CRAG, Soraya Pelaz i  Jaume Martínez. Per a fer-ho, cal que els nens i les nenes treballin com autèntics científics, observant atentament, elaborant hipòtesis i arribant a conclusions de consens. D’aquesta manera, el taller ofereix una experiència real de recerca científica que apodera l’alumnat, el qual esdevé conscient de les seves capacitats per a l’activitat científica. Aquest fet cobra una especial importància en les nenes perquè, segons apunten estudis recents, a partir dels sis anys les nenes tenen més tendència que els nens a evitar aquelles activitats per les quals es suposa que cal tenir un nivell d’intel·ligència elevat.

 

Al taller Plantes mutants, la investigadora Soraya Pelaz es converteix, doncs, en un referent científic femení, una ambaixadora que anima a les alumnes a veure que les dones també tenen cabuda al món de la ciència i la recerca.

 

Podeu trobar més fotografies dels tallers a les nostres xarxes socials @CRAGENOMICA

 

Sobre el finançament del projecte

 

El projecte Plantes mutants ha estat finançat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FCT-17-12034) i pel Programa Severo Ochoa de Centres d’Excel·lència en R&D 2016-2019 (SEV-2015-0533), ambdós del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.